انتخاب دندانپزشک خوب


دکتر سعیده شادلو - دکتر مجید قریشی -انتخاب دندانپزشک خوب

امروزه اهمیت داشتن دندانهای سالم بر کسی پوشیده نیست. رابطه بین داشتن دندانهای سالم و طول عمر ، سلامت فیزیکی بدن و سلامت قلب در تحقیقات مختلفی ثابت شده است.بطور مشخص وجود دندانهای سالم علاوه بر اثر مهمی که در تغذیه مناسب فرد دارد موجب افزایش اعتماد به نفس نیز میشود.برای داشتن دندانهای سالم علاوه بر رعایت مستمر و مناسب بهداشت دندان نیاز به معاینه  سالانه دندانها توسط یک دندانپزشک خوب داریم تا با تشخیص مشکلات و نیازهای ما جهت درمانهای مناسب اقدام کند.شاید هنوز کم نباشند افرادی که به اهمیت داشتن یک دندانپزشک خاص پی نبرده باشند و هر از چند گاهی بعد از ایجاد یک مشکل نزد یک دندانپزشک مراجعه میکنند و شاید انتظارشان نیز به خوبی برآورده نشده و گاها دچار سردرگمی بشوند.اگر ما یک دندانپزشک مخصوص برای انجام درمانهای دندانپزشکی داشته باشیم با توجه به ثبت خدمات درمانی ما در پرونده او از نوع و مراحل درمانهای قبلی آگاه بوده و قادر به انجام بهترین درمان دندانپزشکی برای ما میباشد و در صورت نیاز میتواند جهت مشاوره یا درمانهای پیچیده پزشکان متخصص را به ما معرفی کند. 

در صورتی که هنوز برای انتخاب دندانپزشک به نتیجه نرسیده اید این مقاله میتواند به شما کم کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

روشهای انتخاب دندانپزشک 

انتخاب دندانپزشک مانند خرید یک کالا نیست که فقط به تبلیغات فضاهای مجازی و یا تبلیغ تلویزیونی و خیابانی یا معرفی بیمه ها اکتفا کنید در فضاهای مجازی مثل اینستاگرام شما فقط یک بعد کار را میبینید. متاسفاته شرکت های بیمه ای نیز به دلایل بسیار افراد خاصی را معرفی میکنند که البته نظارتی و مسئولیتی بر کیفیت خدمات انجام شده ندارند.بهترین روش در انتخاب دندانپزشک ابتدا شناخت  معیارهای خوب یک دندانپزشک میباشد.

معیارهای دندانپزشک خوب 

1_مهارت دندانپزشک :مهمترین عامل انتخاب دندانپزشک مهارت تجربه و دانش اوست .برای پی بردن به مهارت یک دندانپزشک به هیچ وجه تبلیغات نمی تواند به ما کمکی بکند و تنها با پرسش از مراجعین نزد او و بررسی کارهای قبلی او میتوان به مهارت دندانپزشک پی برد.

۲_رعایت موارد کنترل عفونت و استریلیزاسیون:

در صورتی که در مطب دندانپزشکی موازین بهداشتی رعایت نشود مکانی برای انتقال انواع بیماریها به شما میگردد ،بهترین روش برای بررسی این موضوع مشاهده نظافت و پاکیزگی مطب و پرسنل مطب میباشد.پزشکی که به بهداشت مطب و پرسنل خود اهمیت میدهد حتما برای کنترل عفونت نیز برنامه دارد.البته شما میتوانید سوالات و ابهامات خود را از پزشک بپرسید .

۳_اخلاق دندانپزشک:برای بسیاری از مراجعین به مطب نحوه برخورد دندانپزشک با مراجعه کننده شاید مهمتر از مهارت کاری او باشد .دندانپزشک میبایست علاوه بر اخلاق خوب پاسخگوی مسائل و عوارض کار نیز باشد تا بتواندانتظارات شما را برآورده کند.

۴_قیمت خدمات دندانپزشکی:البته قیمت خدمات دندانپزشکی برای بسیاری مهم میباشد ولی بهتر است بدانیم در قیمت خدمات دندانپزشکی موارد بسیاری تاثیر دارند مانند نوع مواد مصرفی تجربه و مهارت پزشک کیفیت لابراتوار و...  

آدرس مطب ما


پرسش و پاسخ

شما میتوانید سوالات خود را پیرامون دهان و دندان از طریق صفحه پرسش و پاسخ مطرح نمایید . تا در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده شود

هم اکنون سوال دارم!